fredag den 27. juli 2007

San Antonio, Texas

Efter 8 timers kørsel er vi havnet i San Antonio, Texas. Der er mange mexicanere og mange cowboyhatte :) Vi har været ude og se det berømte Alamo, hvor Texas kæmpede for sin uafhængighed. Desuden gik vi ved floden som løber gennem byen og fik et rigtig mexikansk måltid akkompagneret af syngende mexicanere med violiner og guitare :)



I morgen går turen mod Else. Fars gamle barnepige som nu bor på en ranch 40 km. væk fra nærmeste by. Se det er ægte cowboy-stil!

Kanotur i Arkansas!


Her er lidt billeder fra vores lækre dag i naturen. Vi sejlede ned ad en smuk flod, badede og så nogle kæmpe catfish. Og nårh ja - blev lidt solbrændte :P

Med en trampolin kan man lave nogle seriøse hovedspring!


torsdag den 26. juli 2007

505 røde vilde heste + åben, lige highway = opfyldt drengedrøm :D

Bedre bliver det vidst ikke! Vinden i håret, solbrillerne på, en åben highway, bløde lædersæder, aftensol og brølet fra en Viper SRT-10 med en motor på 8,3 liter og 505 heste. En acceleration der bliver ved med at skubbe dig tilbage i sædet (0-100 km/t på 3,9 sek.) og en motorhjelm du næsen ikke kan se over. Og så en hastighed vi ikke nævner højt ;)


Misundelig?
Forståeligt ;)

Vi var så heldige at besøge Erwin og Lloyidine, et par som virkelig har benzin i blodet! To Viper, en Barracuda, Chervolet SS, racerbiler osv. Spørg lige om vi smilede :)
Erwin og hans søn har et racerteam, 316 (Joh. 3,16), som viser at man i højeste grad kan have en passion for Gud og biler og blande dem med et hæsblæsende resultat! Fantastisk at de ville dele alt dette med os! De var så venlige og den aften vil vi vidst ikke glemme lige forløbelig :D




onsdag den 25. juli 2007

Fra Florida til Arkansas

Efter Discovery Cove, kom tiden til at vi skulle køre tværs igennem Florida, Alabama, Missisipi, Louisiana for at ende i Arkansas hos vores gode venner, Preben & Liselotte.
Køreturen var på næsten 1100 miles (1700 km), så den første aften kørte vi 300 km og næste dag kørte vi 1400 km! Det var spændende at komme ud af Disney-USA og ind i det rå og ægte USA. Vi fik set skumle moteller, forladte hus, massere af fastfood butikker, store trucks og hørt en masse kristen radio. Genren skiftede når vi kørte fra stat til stat, så vi har hørt rock, bluegrass og gospel :) Disse toner blandede sig med lyden af vores uundværlige GPS-dame, som guidede os til destinationen!

Det er super hyggeligt at være her hos Preben & Liselotte og vi nyder det virkelig!



tirsdag den 24. juli 2007

Så er vi ankommet!

Så er vores strøm-problemer endelig ordnet, så nu er vi klar til at uploade lidt lækre billeder og fortælle lidt om vores fede oplevelser :)
Men lad os starte fra begyndelsen...

Flyrejsen

Tidlig, tidlig onsdag morgen forlod vi Bondeskovgaard for at bevæge os mod Kastrup. Det viste sig dog at flyet var forsinket, så efter nogle sight-seeing-timer i lufthavnen var vi ombord. Airconditionen var straks på - puha det var koldt (stadig halvforkølet :D). På vejen over-there fik vi lige et glimt af smukke Grønland!


Vi mellemlandede i Atlanta og ankom i Disney's Carribean Beach Resort, Orlando 25 timer efter vi havde forladt Bondeskovgaard.

Magic Kingdom
Vores første dag tilbragte vi i Disney's Magic kingdom. Først kom vi ind i det gamle Disney, det var en gamelt by-tov. Vi gik op af torvet mod Magic Kingdom slottet. Men stadig sjove forlystelser :D
Der var mange forlystelser, men der var specielt en jeg synes var ret sjov, nemlig space mountain.
(Emilie)




Her er vi ved Cinderella-slottet.



Epcot
Næste dag tog vi til Epcot. Her var fede forlystelser, bl.a. TestTrack hvor man kørte næsten 55mph! Det var en varm dag, som alle de andre, men man havde vænnet sig mere til varmen. Der var en masse forskellige theme-parks hvor lande var temaet. Som I kan se forvildede Emilie sig ind i Mexico :)






















Animal Kingdom
Sidste dag i en af de store parker var Animal Kingdom. Det var rigtig meningen at vi skulle gå direkte til en af de store forlystelser, Expidition Everest, og for et fast pass (så man kan komme foran i køen), men istedet gik vi ind i en 3D-forlystelse, med insekter, rigtigt ulækkert selv om jeg næsten ikke så det! Vi var også ude på safari hvor vi så giraffer, næsehorn og andre vilde dyr.
Da vi tog hjem begyndte det at regne og tordne vildt og vi kom tilbage til hotellet drivvåde. Det var næsten en tropisk storm!
(Emilie)






Discovery Cove
Efter 3 dage i de store parker var planen at tage videre til Discovery Cove, som er et sted med delfiner, rokker, eksotiske fisk, fugle og koralrev. Stedet var helt utroligt! Det var nærmest et paradis med palmer, vandfald, små floder, store rokker som svævede gennem vandet og legende delfiner.
Vi startede med at svømme/lege med delfiner, som må siges at være essensen af enhver turists drøm. Diego, som vores delfin hed, var utrolig lege syg og ku vildt mange fede tricks! Vi rørte Diego, fodrede ham, blev trukket efter ham og fik endda kysset ham ;)































Bagefter dykkede vi med store rokker og fisk, hvilket var spændende og lidt skræmmende oplevelse! Sidst på dagen lod vi os flyde nedad floden, og lå og dykkede i de små laguener. Hvilken fantastisk dag!

lørdag den 14. juli 2007

Så starter turen snart!

Hey alle derude!
Så er der ikke lang tid til turen begynder. Vi er spændte og pakningen er i fuld gang herhjemme :) Overrraskende er det at Palle allerede har fundet sine skjorter frem - hvilket mirakel :D
Hanne har som sædvanlig styr på hver en detalje og vi børn begynder så småt at overveje om vi skulle til at begynde at pakke. Men nej, det skal nok komme :P

Vi håber I er spændte på at følge turen! Vi skal nok holde Jer updateret med billeder og små stories fra the great US!

Stay Tuned og skriv en besked til os - så bliver vi glade :)