Efter at have fået hendes adresse (som lød på til-højre-ved-en-sort-postkasse-og-orange-streamer-og-derefter-17-miles :D) drog vi ud for at finde hende. Hendes hus ligger ude i ødemarken og vores lave Toyta-minivan skulle forcere mudderhuller og klipper, men efter et stykke tid nåede vi endelig frem!
Else har mohair-geder, heste, kvæg, kalkuner, white-tales, klapperslanger og hvad der ellers hører en ranch til og det var super spændende at få indsigt i det hele! Far var også spændt over at genopfriske alle hans cowboy-minder.
Dagen efter vores ankomst mødte vi David, en mexicaner som arbejder for Else. Han tog os med ud i vildmarken til et sted der kaldes 'indian-cave'. I denne hule levede indianere og vi så deres bålsted og ledte efter pilespidser og Matthias fandt en! Hulen bevægede sig længere ind i bjerget og vi var nede og kravle lidt længere ind! Det var SÅ unikt og overgik Discovery Channel i højeste grad! David var opvokset i området og han fortalte i så lang tid om historien osv. - meget spændende! Det var "Pretty neat!" som David så fint udtrykte det :P
Efter dette fik vi lov til at skyde med hans 9mm Ruger-pistol og det var godt for vores skydegale familie! Store smil og en opfyldt drøm for Matthias :D


På vejen hjem fra vildmarken begyndte det at regne voldsomt og regnen fortsatte hele natten. Vi skulle køre videre dagen efter, men for at komme tilbage til civilisation skulle vi krydse en flod, som I kan se på billederne, gik ret meget over sin bred! Vi var spærret inde og skulle nå vores fly til Californien dagen efter! Spændingen steg og steg, ligesom floden gjorde. Vi bad og bad og endelige kom der noget tørvejr. David kom og skulle guide os igennem 27 miles af flod og klipper med hans V8-offroader. Vi kunne ikke være på hans trailer, så vi måtte selv køre Toytaen igennem 20 m brede og 0,8-0,9 m dybe floder og ujævne klippeveje! Og nej det er ikke en offroader, men en lejet bybil! Hvis bilen gik i stå/sad fast kunne der komme vand i motoren, hvilket er meget seriøst! Vi kunne have været nødt til at være på ranchen i 1 uge, hvis vi ikke kom væk!

Det tog 2½ time at komme igennem og vi kørte flere gange med bølger over forlygterne! Vi måtte også stable sten for at komme over klipper! Det burde virkelig ikke være muligt, men takket være fars gode kørsel, Davids erfaring, Guds hjælp og Toytas evne til at skabe bybiler der er forklædte bjerggeder, klarede vi det! Og efter en bilvask og noget buleudretning fik vi afleveret bilen uden klager!
Som far sagde: "Det er det vildeste og mest dumdristige jeg nogensinde har gjort!" Se dét siger ikke så lidt ;)
Dagen efter vores ankomst mødte vi David, en mexicaner som arbejder for Else. Han tog os med ud i vildmarken til et sted der kaldes 'indian-cave'. I denne hule levede indianere og vi så deres bålsted og ledte efter pilespidser og Matthias fandt en! Hulen bevægede sig længere ind i bjerget og vi var nede og kravle lidt længere ind! Det var SÅ unikt og overgik Discovery Channel i højeste grad! David var opvokset i området og han fortalte i så lang tid om historien osv. - meget spændende! Det var "Pretty neat!" som David så fint udtrykte det :P
Efter dette fik vi lov til at skyde med hans 9mm Ruger-pistol og det var godt for vores skydegale familie! Store smil og en opfyldt drøm for Matthias :D
På vejen hjem fra vildmarken begyndte det at regne voldsomt og regnen fortsatte hele natten. Vi skulle køre videre dagen efter, men for at komme tilbage til civilisation skulle vi krydse en flod, som I kan se på billederne, gik ret meget over sin bred! Vi var spærret inde og skulle nå vores fly til Californien dagen efter! Spændingen steg og steg, ligesom floden gjorde. Vi bad og bad og endelige kom der noget tørvejr. David kom og skulle guide os igennem 27 miles af flod og klipper med hans V8-offroader. Vi kunne ikke være på hans trailer, så vi måtte selv køre Toytaen igennem 20 m brede og 0,8-0,9 m dybe floder og ujævne klippeveje! Og nej det er ikke en offroader, men en lejet bybil! Hvis bilen gik i stå/sad fast kunne der komme vand i motoren, hvilket er meget seriøst! Vi kunne have været nødt til at være på ranchen i 1 uge, hvis vi ikke kom væk!
Det tog 2½ time at komme igennem og vi kørte flere gange med bølger over forlygterne! Vi måtte også stable sten for at komme over klipper! Det burde virkelig ikke være muligt, men takket være fars gode kørsel, Davids erfaring, Guds hjælp og Toytas evne til at skabe bybiler der er forklædte bjerggeder, klarede vi det! Og efter en bilvask og noget buleudretning fik vi afleveret bilen uden klager!
Som far sagde: "Det er det vildeste og mest dumdristige jeg nogensinde har gjort!" Se dét siger ikke så lidt ;)
Desværre havde jeg ikke tid til at tage billeder, men fik dog filmet, så I må nøjes med dette hvor vi har overstået de værste veje og strabadser!
Vi snakkes - håber I har det godt!
Vi snakkes - håber I har det godt!
I skrivende stund er vi i San Fransisco - fortælling kommer.
1 kommentar:
Kære venner
Sikke en tur. Jeg gad godt have været fluen på væggen på den tur. Her lærer man virkelig sine sande natur at kende:p
Cirka halvvejs, og tid til jeres anden opgave. (Omend jeg endnu ikke har set noget til svaret på jeres første opgave - men det kan nåes endnu!)
Opgave 2:
10 pakker af den "rigtige" slags kaneltyggegummi udløser promte en middag for hele familien hjemme i præsteboligen!
Send en kommentar