fredag den 10. august 2007

Modesto & Yosemite National Park

Imes hjulene triller ud af Modesto, er det tid til at se tilbage på vores tid i Modesto. Men først må jeg undskylde den manglende opdatering. At være en omrejsende webmaster er en udfordring; respekt til alle webmastre ;D

Modesto, Californien er stedet hvor Mor tibragte 4½ år med at arbejde i First Baptist Church og samtidig tage en bachelor i teologi og psykologi. Så der var massere af gamle venner og gode minder at gense. Og mange nye ansigter for os ande :P Og nårh ja tusindvis af håndtryk og sætninger med "My name is Christoffer..." som indledning :D

Vi startede hos Mary og Lauren Palmer som Mor havde brugt meget tid sammen dengang. De havde to børn; Frances på 18 og Howad på 16, så det lå lidt i kortene at dette ville blive den familie vi brugte mest tid med. Ja, det blev næsten vores amerikanske hjem :P
Efter at have ankommet den første aften, hilst på familien Palmer, indlogerede vi os på et motel vi skulle bo på de næste 5 dage. Stor pool, spa, god seng (helt for mig selv uden Matthias' skubben om natten :P) og gratis internet - sådan!

Dagen efter tog vi med Fam. Palmer (dog uden Frances - øv!) til Yosemite National Park. Mor har fortalt os en del om den, så det var stort pludselig at skulle opleve USA's smukkeste national-park. Men først skulle vi lige gennemgå 3 timers konstante hårnålesving og stejle veje, som var lige ved at knække os danskere :p Hvor jeg dog savnede den lige og fuldstændige flade vej fra Osted til Roskilde :D
Men anstrengelserne belønnede sig! Vi kom op i dalen, som ligger i 3 kilometers højde, hvorfra man har udsigt op til den berømte Half Dome og El Capitan. Det var utrolig smukt og så enormt. Billeder kan desværre ikke indfange al den skønhed :P
Vi hikede også op til Yosemite Falls som dog var ret tør pga. en kort vinter = lidt sne = lidt smeltevand. Men det var dog alligevel en smuk oplevelse. Vi afsluttede dagen med en kold svømmetur i en flod i bunden af dalen, og derefter gik turen mod vores motel ikke langt fra Yosemite.



Dagen efter var planen at tage tilbage til Yosemite og se verdens største træer, Seqioa. Vi tog på en guidet tur, og det var e stor oplevelse at se disse kæmper på nært hold. Vi lader billedet tale for sig selv!

Efter disse lang køreture og vilde oplevelser var det tid til en masse små aftaler og en masse afslapning i Modesto. Der var arrangeret et reunion-party i kirken, frokost-aftaler, flere besøg i bjergene og noget tid hvor Matthias og jeg hang ud med Howard og Frances. Vi lærte de to rigtig godt at kende og det var utrolig spændende at være i kirke med dem, i biografen, spille football osv. :)

Hele denne tid Modesto bar præg af at vi ligesom fik oplevet nogle 'rigtige' amerikanere tæt på, inviteret ind i deres hjem og bare lærte dem at kende. Vi fik snakket utrolig meget om forskelle og ligheder og om hvor meget de gerne ville komme til Europa/DK. Meget lærerigt :)

Så nu ligger en dag på stranden og Los Angels foran os.
Skriv os en hilsen og fortæl hvad du bruger/har brugt din ferie på!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej alle. Det er spændende at se og læse om jeres oplevelser derovre i det store land. Vi glæder os til høre meget mere når i kommer hjem til lille Danmark igen. Vi ønsker jer god tur resten af tiden og god tur hjem. Kærlig hilsen familen Lange.