torsdag den 16. august 2007

Sidste del!

Så er vi ved at nå enden på denne "once-in-a-lifetime"-rejse. På fredag (d.18) vil vi lande i Kbh. og igen have dansk luft i vores lunger, rugbrød i vores maver og symfonier af stilhed i vores øregange. Den sidste tid har nemlig stået i storbyernes tegn, og der har været sus på.
Da vi forlod Modesto, satte vi kursen mod San Fransisco. ("Dér har de da været?!", spørger du sikkert). Og ja det har vi, men vi kom tilbage for at indfri mors 35 år gamle drøm ( kun nogle dage gammel for os andre) om at se Alcatraz indenfra (med mulighed for at komme derfra igen) :D. Mor er 'helt tosset' med Alcatraz, så vi slog et smut forbi SF for at indtage 'The Rock'.






Her er Emilies oplevelse af alcatraz som efterfølges af vores tur til LA :)

Alcatraz var rigtig sjovt med sol, sommer og masser af vand!!! Først en lille film, så gik vi bare sådan rundt og så en masse ting :) Vi så cell house med masser af celler, vi så køkkenet, spisesallen, vandtårnet og alle de andre huse. Bagefter gik turen til los angeles, hvor vi skulle bor på crowne plaza, et hotel i beverly hills, og ta ud til down town hollywood, vi så en stor dinosaur figurer og da vi kom ned af gaden var der nede på fliserne stjerner med kendes navn. Der var mennesker der var klædt ud som f.esk. spider mand, tigerdyr, shrek, star wars, super mand ovs. jeg fandt en build a bear butik ned af gaden, men skulle skynde mig. Men fik dog nogen build a bear ting.
(Emilie)



Efter Alcatraz satte vi kursen mod Pitsmo Beach hvor vi sklle overnatte. På vejen stødte vi dog ind i Solvang, en lille dansk 'landsby' i Californien. Byen blev lavet af danskere der havde emigreret til USA og savnede deres smukke hjemland. Vi fik smagt danske frikadeller, rødkål, som dog ikke helt nåede danske standarder. Bygninger og haver var lavet efter dansk model, og hvis man tager alle turist forretninger væk, var det faktisk ok. man fik helt hjemve :D




Efter denne lille imaginære rejse hjem kørte vi mod LA.

Som Emilie skriver så var LA fyldt med massere af spændende ting. Vi boede i Beverly Hills, og egentlig havde vi ikke nogen planer eller aftaler. Så vi brugte de to dage på at opleve LA. Vi var nede på Rodeo Drive som nok er den mest eksklusive gade i USA! Gucci, Prada Bulgari, Louis Vuitton, Armani, Channel, Dior, B&O osv! Det spændende var dog bilerne ;)



Man så hele tiden de dyreste modeller fra Ferrari, Lamborghini, Bentley, Rolls Royce, Porsche, Corvette, Viper og Mercedes. Vi fandt selvfølgelig en resturant med udsigt til gaden og der gik ikke et eneste minut uden at man blev nødt til at dreje hovedt af led for at følge bagenden på en fræk Porsche GT3 :D


Vi så også alle stjernernes stjerner og begav os op mod film stjenernes hjem på bjergene som omringer LA.

Dagen efter skulle vise sig at blive et rent rejse-helvede! Vi sklle fra LA til Atlanta og videre til Sarasota i Florida for at afslutte ferien der. Vi stod op kl 06, tog mod lufthavnen og fandt ud af at Delta's computer havde slette vores bestilling. Efter 1 times arbejde fra en medarbejder fi vi endelig vores billeter. Da vi ankom til terminalen var vores fly 2 timer forsinket. da de var gået var det yderligere 3 timer forsinket. Til sidst blev det aflyst, men vi fik reddet os en plads på et andet fly som også blev udsat 2 gange. Dette betød at vi ikke nåede vores fly til Sarasota. Vi måtte indlogere os på et hotel i Atlanta, kom i seng 3.30 om natten (pga. af tidsforskel) og måtte stå op 5.30 for at nå et andet fly til Sarasota. (Og i skrivende stund skal vi fra Sarasota til Atlanta for at få et fly hjem til DK, men flyet er forsinket, så måske når vi ikke vores fly hjem til DK. Men Gud har nok styr på det :P)

Efter vores rejse dag, mødte vi Marion, en, nu, ældre dame som Mor boede ved i hendes USA-tid. Vi var ude og spise på en fin resturant, hvor alle sad i fint tøj og vi sad med vores ret snavset t-shirts og shorts + kun 2 timers søvn :D
Om eftermiddagen tog vi med hjem ti hendes plejehjem og hang ud med alle hendes homies :) Meget sej oplevelse egentlig :)







Igår var vi bare på stranden, nød bølgerne og blev solbrændte, hehehe :D Skønt bare at ligge og slappe af. Ligge og kigge tilbage. Tilbage på alle oplevelserne og alle de mennesker vi har fået fornøjelsen af at møde. Alle indtryk, dufte og lyde der har omgivet os.
Vi er så taknemlige for denne rejse og håber at du har nydt at følge os. Det har været en fornøjelse at ære webmaster :)
Bondeskovgaard, here we come. Forhåbentlig :p

Ingen kommentarer: